 |
ACEX lifehacks. Is the vessel half-empty or half-full?
Criteria for choosing a logistics provider in an inquiry of members of the Supply Chain Professionals Community, which includes more than 1.4 thousand specialists in this field. Companies and retailers’ representatives should evaluate the significance of the criterion from 1 to 5 on a five-point scale, where 1 - is not important, 5 - is important. In the course of simple manipulations, according to the criteria we obtained a weighted average result. So, look through the points from 1 to 5. The brand awareness, the widest range of related services that the company offers and the presence of an extensive network of offices and representatives are criteria with a result of 2.58 out of 5.00. It means that if the company’s name sounds similar, it has an extensive branch network and a diversified package of services, a halfway to success to be chosen as a potential partner are passed and 50% of the chances are in your pocket. The chances grow by another quarter with stable financial reporting and stability (result: 3.33 out of 5.00), which the cargo owner will pay attention to, as well as using modern technologies and the presence of qualified professionals for specific tasks (Result: 3.42). The availability of recommendations and own assets increase the potential candidate’s chances in 3PL with a result of 3.58. So recommendation letters and assets will be important for the provider. But the most decisive factor that will allow the scales to bow to the choice of this particular company is a flexible pricing policy and the confirmation of competencies by living examples of completed projects (Result 4.0 and 4.08).
The participants of the Professionals Community proposed to underline the next criteria that were not involved in the inquiry: • Carefulness, clarity in the work, employees’ competence (for example, the ability to check and fill the CMR) • Deferred payment, FCPA Compliance, tariffs’ fixation for a certain period (1 year), IT capabilities • Quality of business processes Together or separately they will add the weights to the bowl and add the vessel to 5.0 when they will sign the contract with the logistics provider. The method of weighted average indicator was used in estimating. It is constructed as dependence, the arguments of which are relative quality indicators (criteria) and parameters of their weight (the importance of the criterion). The statistics demonstrate to us that with all the richness of the choice the client will stop at a company that will offer him the optimal price and a big choice of service, while the logoperators should not forget to take care of their competitiveness and not be ashamed to talk about their real achievements.
Details at: https://acexgroup.net/en/activity/2228/
30, Kommunalny proezd, Khimki, 141400, Russia
Контактное лицо: ACEX Press center
Компания: ACEX
Добавлен: 00:51, 01.08.2018
Количество просмотров: 563
Страна: Россия
| Северо-Кавказский филиал демонстрирует высокие результаты по ремонту подвижного состава по итогам 9 месяцев, ЛокоТех-Сервис, 15:16, 22.10.2025, Россия591 |
| Северо-Кавказский филиал компании «ЛокоТех-Сервис» по итогам девяти месяцев 2025 года показывает уверенные производственные показатели, успешно выполняя программу ремонта тягового подвижного состава. Коллективу филиала удалось не только перевыполнить ключевые плановые задания, но и добиться существенного повышения эффективности процессов, что в целом укрепляет надежность эксплуатационной работы на полигоне Северо-Кавказской железной дороги. |
| Спрос на доставку малогабаритных грузов вырос в 2 раза – «Деловые Линии», ГК «Деловые Линии», 21:13, 17.10.2025, Россия478 |  |
| Специалисты перевозчика проанализировали показатели сегмента за 9 месяцев 2025 и сравнили их с тем же периодом прошлого года. Как рассказали в группе компаний, интерес к услуге связан с повышенной востребованностью онлайн-покупок. Клиенты оператора часто заказывают доставки небольших посылок в распределительные центры маркетплейсов или сразу до адреса получателя. |
| Следуя принципам бережливого производства, филиал "Северный" ООО "ЛокоТех-Сервис", 17:02, 13.10.2025, Россия320 |
| Сервисное локомотивное депо Иваново Северного филиала компании «ЛокоТех-Сервис» оптимизировало процессы приёма и распределения товарно-материальных ценностей (ТМЦ) на производственные участки |
| Changan признан лидером по качеству дилерского сервиса, ООО «Чанъань Моторс Рус», 09:52, 13.10.2025, Россия297 |  |
| Changan признан лидером по качеству обслуживания в рейтинге «Автостата» с результатом 83,9 из 100 баллов. Бренд подтвердил высокий уровень сервиса и на международной арене, заняв 3 место на конкурсе мастеров Changan в Бангкоке. |
|
 |